Berarii României

sursa foto: Iubesc berea

Românii iubesc berea, românii sunt mari băutori de bere. Fie că bea bere din sticlă sau doză, de la butoi (halbă, pahar) sau de la pet, românul preferă, fără dubii, în proporție de peste 90 la sută din totalul consumatorilor, tipul de bere blondă (sau lager), produsă din drojdie folosită pentru fermentare la rece, unde temperatura este în medie de 10 °C.

Pe piață se comercializează (HORECA, magazine, târguri, piețe și evenimente) și celalte tipuri de bere:

Publicitate

– Specialități (berea neagră, nepasteurizată, albă, roșie etc);
– Mixurile de bere și berile aromatizate;
– Berea fără alcool.

De mai bine de 16 ani, industria de bere din România s-a reunit într-o organizație care, încă de la înființare, și-a propus să sprijine dezvoltarea unui sector durabil, să promoveze un mediu competiţional transparent, să asigure un tratament egal şi corect în faţa instituţiilor de reglementare şi să educe consumatorii de bere cu privire la beneficiile şi consumul responsabil de bere.

Organizația se numește Asociaţia Berarii României și este formată din cei mai importanți producători de pe teritoriul țării noastre, adică acele companii care furnizeaza 85 la sută din cantitatea de bere consumată la noi. Ei sunt: Bergenbier SA, Heineken România SA, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries și Martens, plus microberăria Clinica de Bere.

Fondată în anul 1994, Bergenbier SA face parte din grupul canadian Molson Coors, unul dintre primii berari ai lumii. Cea mai importantă marcă din portofoliu, berea Bergenbier, a fost lansată un an mai târziu.

sursa foto: Bergenbier SA

Pe lângă berile proprii, produse în fabrica Bergenbier de la Ploiești (700 angajați), compania importă și distribuie în exclusivitate specialitățile pragheze Staropramen Dark, Granat și Unfiltered, berile de abație belgiene Leffe și Hoegaarden și renumita bere mexicană Corona.

Bergenbier SA mai produce trei branduri cunoscute pe piața românească: Stella Artois (bere super-premium, produsă în România încă din 1997, după o reţetă belgiană străveche), Beck’s (cea mai bine vândută bere germană din lume) și Staropramen (berea pragheză numărul 1 în lume, în România din 2011). Lor li se adaugă Noroc – o bere populară, autentic românească.

Prima fabrică de bere Heineken a fost deschisă deschisă în Olanda, la Amsterdam, acum 150 de ani. Este producătorul de bere cu cea mai mare prezență geografică la nivel mondial (operează în peste 70 de țări, vinde în mai mult de 178 de țări), cu 85.000 de angajați.

Heineken România SA funcționează în fabrici la Constanța, Craiova, Târgu Mureș și Miercurea Ciuc (1.100 angajați), produce bere (20 de branduri) folosind peste 70 la sută din materia primă de la furnizori autohtoni.

sursa foto: Heineken România SA

Pe lângă mărcile globale (Heineken, Desperados), în portofoliu apar berile naționale și locale Ciuc, Ciuc Radler, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Harghita, Hațegana, berile craft & variety Silva, Gambrinus, Affligem, Deuchars IPA, Morte Subite, Edelweiss, Birra Moretti, Amstel, Krusovice, Sol, Murphy’s Irish Stout, Monteith’s, la care se adaugă sortimentele din cidru, cel mai cunoscut fiind Strongbow.

Cunoscută ca Tuborg România, United Romanian Breweries Bereprod (URBB) este prezentă pe piață din anul 1994. În 2020, compania sărbătorește 22 ani de la prima șarjă de bere produsă local: Tuborg.

Prin berea produsă la fabrica din București, sub forma de mărci premium și super premium internaționale, URBB le oferă consumatorilor berile Tuborg, Tuborg Christmas Brew, Carlsberg, Holsten, SKOL, Guinness, Kilkenny, Weihenstephaner, Grimbergen, Kronenbourg 1664 Blanc, Angelo Poretti.

sursa foto: Tuborg România

Premiere: Tuborg – prima bere îmbuteliată la doză în România, Tuborg Christmas Brew – prima bere creată special pentru sărbătorile de iarnă, folia de protecție din aluminiu 100 la sută reciclabilă, ce se aplică întregului portofoliu de beri la cutie produse în România, DraughtMaster – sistemul inovator de servire a berii la halbă sau pahar, ce o păstrează proaspătă până la 31 de zile, fabrica aflată lângă Bucureşti – primul proiect Greenfield al unei companii din Europa de Est.

Ursus Breweries este cel mai mare producător de bere din România și, din martie 2017, face parte din grupul japonez Asahi Breweries Europe. Aceasta după achiziționarea SABMiller, al doilea producător de bere la nivel mondial, apărut în Africa de Sud, cu rețea în Europa centrală și de est, în care funcționau unitățile de producție de la Brașov, Buzău Timișoara și Cluj-Napoca.

În prezent, Ursus Breweries se prezintă cu un portofoliu echilibrat de mărci, cu o îndelungată tradiție și moștenire românească: URSUS, a cărui istorie a început în 1878, Timișoreana (produsă în prima fabrică de bere din România atestată documentar în 1718), Ciucaș (1892), Azuga (1870) și Stejar.

sursa foto: Ursus Breweries

Portofoliul include, de asemenea, și mărci internaționale de prestigiu: Asahi Super Dry, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Pilsner Urquell, Meantime, St. Stefanus și marca de cidru Kingswood.

Fabrica de bere din Galați a ajuns, după 20 de la deschidere, perioadă în care era cunoscută sub numele de SC Malț Bere SA și apoi RO BEER SA, sub patronajul belgianilor de la Martens Brouwerij, a căror tradiția în această industrie datează din 1758, având originile în comuna Bocholt din regiunea Flandra.

Principalele rețele în care puteți găsi berile produse în „Orașul de la Dunăre” sunt: Penny Market și Penny XXL (Bere blondă, Steiner), Kaufland (Anker, Ambrosius, Driver – bere fără alcool, Ma Donna – bere albă tipic belgiană îmbuteliată în sticle , Postavaru), Billa (Cozia), Selgros (Negoiu, Driver, Steiner, Postăvaru). Alte mărci: Samburger, ARO, Kanzel, Ma Donna Twist (un amestec de bere belgiană albă cu suc de coacaze negre).

Dintre mărcile tradiționale produse la Galați de-a lungul timpului, s-au păstrat Premium Senior și Anker (Ancora până în 2009), ambele beneficiind de distribuție regională în Moldova și Muntenia, prin distribiutori locali și magazinele tradiționale.

În anul 2011, la Timișoara a fost înființată prima microfabrică botezată Clinica de Bere. De ce tocmai așa? „În primul rând, pentru că are umor și în al doilea rând deoarece reflectă respectul nostru față de această băutură complexă”, spun fondatorii, un grup de șase prieteni, care obișnuiau să se întâlnească și să bea împreună bere de calitate.

sursa foto: Timisoara Craft Beer Festival

La ora actuală, Clinica de Bere produce patru sortimente de bere: Terapia Platin, care este o bere albă (Weissbier) nefiltrată și nepasteurizată, Terapia Gold, bere blondă, nefiltrată și nepasteurizată, Terapia Rubin, o bere nefiltrată specială de tip Amber Ale și Terapia Citrin, o bere nefiltrată specială, de tip India Pale Ale.

Din Asociația Berarii Romaniei mai fac parte și producătorii de materii prime: Soufflet Malt & Agro România și Asociația Producătorilor de Hamei din România.

Asociația Producătorilor de Hamei din România a luat ființă în anul 2004, după privatizarea Întreprinderilor Agricole de Stat. Astăzi este alcătuită din patru societăți private din județele Mureș, Alba și Sibiu, care cultivă o suprafață de 240 de hectare de hamei.

În condiții microclimatice normale, produce aproximativ 20.000 kilograme alfa pe an, adică circa 15 la sută din consumul anual al României.
Grupul Soufflet are origini în Franța, într-o afacere de familie din zona agriculturii și alimentației. Și-a început activitatea în România în 1997, cu cele două fabrici de la Buzău și de la Pitești, pentru ca în 2009 să se constituie Soufflet Agro România.

Din 2008, Asociația Berarii Romaniei a aderat la „marea familie europeană”, grupată sub titulatura de „Berarii Europei” – for fondat în 1958, la Bruxelles (Belgia).

În anul 2019:
– Volumul pieței berii s-a menținut la nivelul anului 2018 și a înregistrat o evoluție de doar +0.4% în volum, ajungând la 16,7 milioane Hl;
– Consumul de bere pe cap de locuitor s-a situat la 86 litri;
– Segmentul mixurilor de bere și al berilor aromatizate a fost în creștere cu 32,5%;
– Ambalajul de sticlă a ajuns la o pondere de 30%, în creștere cu 5,2 pp în ultimii cinci ani;
– Ambalajul PET a scăzut cu aproape 9 pp în ultimii cinci ani.

sursa foto: Asociația Berarii României

„Sectorul de bere continuă să aibă o contribuție semnificativă la economia și societatea din România. Chiar și în condițiile unei stagnări în volum a pieței, industria berii asigură, direct și indirect, un număr important de locuri de muncă și generează creștere prin angajamentul său pe termen lung de a investi la nivel local și de a consolida o industrie responsabilă.

Traversăm o perioadă plină de provocări în contextul pandemiei COVID-19. Mai mult ca oricând, Asociația își propune să continue impactul pozitiv al sectorului de bere în România. Toți trebuie sț fim responsabili, să demonstrăm solidaritate, pentru a trece peste această perioadă cât mai repede și să ne putem bucura de momente alături de cei dragi, cât mai curand”, afirma de curând Dan Robinson, președintele Asociației Berarii României.

DIstribuie
Publicitate