Dacia este cea mai vândută mașină din 2020 în România

Confom informațiilor prezentate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), în primele 2 luni ale anului 2020 cele căutate autoturisme din România sunt cele vândute de Dacia.

Top 10 la vânzări pe mărci este următorul:

1. DACIA – 5.744 unități, din care 2.174 vândute în luna februarie (27,3% cotă de piață, realizată pe un volum în scădere cu 38,1% față de 2019);
2. VOLKSWAGEN – 2.005 unități, din care 685 vândute în luna februarie (9,5% cotă de piață și un volum în creștere cu 28,5% față de 2019);
3. SKODA – 1.822 unităţi, din care 794 vândute în luna februarie (8,7% din total piață și un volum în creștere cu 3,8%);
4. RENAULT – 1.790 unități, din care 649 vândute în luna februarie (8,5% cota de piața și un volum mai mic cu 14,1%);
5. HYUNDAI – 1.548 unități, din care 664 vândute în luna februarie (7,4% cotă de piață și un volum mai mare cu 27,3%);
6. TOYOTA – 1.156 unități, din care 504 vândute în luna februarie (5,5% cotă de piață și un volum mai mic cu 4,5%);
7. FORD – 1.034 unități, din care 475 vândute în luna februarie (4,9% cotă de piață și un volum în scădere cu 47,2%);
8. SUZUKI – 669 unități, din care 346 vândute în luna februarie (3,2% cotă de piață și un volum în scădere cu 1,6%);
9. MERCEDES BENZ – 651 unități, din care 271 vândute în luna februarie (3,1% cotă de piață și un volum în creștere cu 39,1%);
10. BMW – 582 unități, din care 296 vândute în luna februarie (2,8%cotă de piață și un volum în scădere cu -5,1%).

Publicitate

În România, în lunile ianuarie și februarie s-au tranzacționat 21.056 de mașini, din care 8.688 în „Luna lui Făurar”.

Firmele cumpără mult mai mult decât persoanele fizice

APIA mai transmite:

„Pentru a doua oară în acest an, în luna februarie, consemnăm în România o scădere a pieței totale, de data aceasta ceva mai puternică, respectiv -26,9% comparativ cu luna similară a anului anterior. Astfel, după 2 luni din 2020, se consemnează o scădere generală a pieței auto de 20,2%comparativ cu aceeași perioadă din 2019.

Evoluția din România este în linie cu cea din Europa și, într-o oarecare măsură, poate fi explicată de conjunctura pieței, generată de respectarea unor obiective de emisii CO2 mai severe pentru anul 2020, fapt ce este posibil să fi stimulat, înmatricularea mai rapidă a unor unitați în decembrie 2019.

În continuare, în România, vânzările sunt susținute, în principal, de către persoanele juridice, care, după 2 luni din anul 2020 realizează 62% din totalul achizițiilor de autoturisme, cele fizice realizând restul de 38%.

Referitor la achizițiile de autoturisme noi din Uniunea Europeană, este relevantă situația din țările Europei de Vest, care, după primele 2 luni din 2020, înregistrează pe ansablul grupului (conform LMC Automotive), o evoluție generală negativă (-7,7%) comparativ cu aceeași perioadă din 2019. Pe de altă parte, această evoluție mai puțin favorabilă este explicabilă și prin scăderea producției de automobile realizată în Europa în anul 2019, respectiv -4,3% (conform Organizației Internaționale a Constructorilor de Automobile – OICA)”. (foto: Dacia)

DIstribuie
Publicitate