Brokerii de asigurări avertizează: Lumea intră într-o perioadă critică a riscurilor în creştere

Oameni de afacere cu umbrele
Spread the love

Caracterul structural si interdependenţa riscurilor reprezintă o ameninţare la adresa sistemelor pe care se fundamentează societatea, economia şi relaţiile internaţionale, potrivit studiului „The Global Risk Report 2018”, dat publicităţii la sfârşitul săptămânii trecute.

Potrivit raportului, perspectivele economice pozitive le oferă liderilor oportunitatea de a aborda fragilitatea sistemică ce afectează societăţile, economiile, relaţiile internaţionale şi mediul. „Pentru al doilea an consecutiv, riscurile de mediu domină Studiul Global de Percepţie a Riscului. Ca proiecţie pentru anul în curs, 59% dintre respondenţi au menţionat riscurile de mediu în creştere”, se arată într-un comunicat al companiei Marsh Broker de Asigurare-Reasigurare.

„Perspectiva unei creşteri economice în 2018 reprezintă o oportunitate pentru a aborda semnele slăbiciunilor grave în multe dintre sistemele globale complexe cum sunt: societăţile, economiile, relaţiile internaţionale şi mediul. Acesta este mesajul transmis de The Global Risk Report 2018, publicat de World Economic Forum”, notează Marsh.

Raportul sintetizează perspectivele experţilor şi factorilor de decizie globali asupra celor mai importante riscuri cu care se confruntă lumea şi este publicat anual, în luna ianuarie. Publicaţia atrage atenţia asupra domeniilor în care evoluţia globală conduce la situaţii-limită, de la scădere sau chiar extincţie în ceea ce priveşte unele paliere ale bio-diversităţii, până la preocupările în creştere cu privire la posibilitatea apariţiei unor noi conflicte armate.